Beeldextensies voor Google Ads

Google Ad-extensies zijn een geweldige manier om meer ruimte op de SERP in te nemen en gebruikers aanvullende, relevante informatie te bieden. Google meldt ook dat er gemiddeld een CTR-stijging van 10-15% is door het implementeren van een nieuwe advertentie-extensie, en tot nu toe zijn beeldextensies geen uitzondering. Uit rapporten van één adverteerder bleek dat beeldextensies de hoogste CTR hadden van alle actieve extensies, 60% hoger dan site linkextensies. Net als bij andere typen advertentie-extensies, worden beeldextensies naast bestaande tekstadvertenties weergegeven met als doel hun boodschap te versterken en de prestaties te verbeteren. Beeldextensies zijn echter uniek omdat ze adverteerders in staat stellen een visueel element toe te voegen aan advertenties die anders veel tekst bevatten.

Implementatie

Beeldextensies in Google Ads kunnen handmatig worden toegevoegd of adverteerders kunnen zich aanmelden voor dynamische beeldextensies. Afbeeldingsextensies vereisen minimaal één vierkante en één liggende afbeelding, maar kunnen maximaal 20 afbeeldingen per extensie bevatten. Volgens de vereisten van Google mogen afbeeldingen geen logo- of tekst overlays bevatten. Dynamische afbeeldingsextensies zijn beschikbaar onder ‘Geavanceerde instellingen’ op het tabblad ‘Geautomatiseerde extensies’ in Google Ads en kunnen worden ingeschakeld met een druk op de knop. Wanneer u zich aanmeldt voor dynamische afbeeldingsextensies, worden afbeeldingen automatisch van bestemmingspagina’s gehaald en toegevoegd aan tekstadvertenties.

Aanbeveling

Afbeeldingsextensies bevinden zich nog in de bètafase en, als nieuwere functie, zijn de gegevens over hun impact nog steeds beperkt. Door je echter te helpen op te vallen in de SERP, kun je verwachten dat deze extensies de CTR’s verhogen en meer verkeer naar jouw site leiden. Bovendien helpt het toevoegen van extensies om jouw kwaliteitsscore te verbeteren. Advertenties met een hogere kwaliteitsscore presteren beter en kosten minder per klik. Dynamische afbeeldingsextensies halen afbeeldingen van de gekozen bestemmingspagina van de advertentie en vereisen slechts een druk op de knop. Ze zijn een goede oplossing voor de meeste adverteerders, vooral voor degenen die op zoek zijn naar de snelste implementatie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *